mandag, mars 22, 2010

Kruu Nan

I dag vil jeg presentere en av våre lærere, Kruu Nan. Hun er nettop ferdig med bachelor utdannelsen sin og er den første på Lovsangshjemmet som har en bachelor degree. Hun har studert kristendom og massemedia. Faren jobber som radioevangelist og hun planla å gjøre det samme. Nå trives hun så godt med å jobbe med barn og føler det er det Gud vil bruke henne til, så hun planlegger nå å utdanne seg til førskolelærer også. Vi kolegaer er kjempeglade og stolte på kruu Nan sine vegne. Hun har brukt 8 år på å bli ferdig, dette fordi hun har hatt full jobb i tilegg. Jeg intervjuet Kruu Nan i forrige uke og fikk vite dette om henne. Hun kommer fra en kristen familie og har vært kristen hele livet. Faren jobber som evangelist og moren jobber med gårdsarbeid. Hun har 6 søsken og er nummer fire i søskenflokken. Hun kom sammen med familien til Bangkok som 5 åring og har bodd her siden. Hun bor fortiden i nærheten av Immanuel kirke.
Kruu Nan har mange års erfaring fra barnehage. Før hun kom til oss så hadde hun jobbet fem år i en annen barnehage. Hun begynte å jobbe på Lovsangshjemmet for ca tre år siden, da hadde hun vært noen måneder i Tyskland og ble tipset om at det var ledig jobb hos oss av en som gikk i samme menighet som henne (Kruu Bit som jobber i Immanuel daghjem). Jeg spurte henne om hvorfor hun er kristen, og hun fortalte at ved å være kristen så har hun et håp, et håp om å være sammen med Gud en gang i fremtiden. Hun hadde også så mye å være takknemlig for, og rettet en stor takk til Gud for at hun nå var ferdig med utdannelsen.
Kruu Nan trives godt med å jobbe med barn. Hun sa blant annet dette "Jeg blir glad sammen med barn. Det å jobbe blant fattige barn oppleves som veldig meningsfult. Jeg synest synd på barna og prøver å hjelpe de så mye jeg kan. Men jeg blir av og til oppgitt når jeg møter barn som trenger mye hjelp og jeg føler jeg ikke får hjulpet de nok" (Det hører med til historien at Kruu Nan skjekket muligheten for å adoptere et barn som vi hadde i barnehagen fordi hun synest så synd i barnet. Men hun hadde ikke den inntekten som skulle til for å få lov å adoptere barnet etter thailandsk lov).Her sammen med foreldre og søsken etter å ha mottat eksamensbeviset.En bukett av penger. Dersom dere ser nøye på bildet så ser dere at noen av blomstene er laget av penger...Hennes niese, Nang fikk også eksamensbeviset sitt den dagen. Nang jobbet en kort stund på Lovsangshjemmet. Her er de omringet av familie.

Hilsen Anne Storstein Haug

Ingen kommentarer: