onsdag, februar 25, 2009

Lysglimt i hverdagen

Det er ikke alltid like lett å jobbe med barn som har et annet språk. Alt blir begrensa. Du vet ikke hva du kan si til dem, og du forstår ikke hva de sier til deg.

Derfor er det godt med små lysglimt innimellom, som gjør at du får lyst til å jobbe videre, på en ellers slitsom dag.

Alle barna hadde gått å lagt seg, utenom ei lita jente som strevde med å få på seg skjorta riktig vei, jeg og "husmora" satt og venta tålmodig. Jenta på snart 3 år, kikka opp på "husmora" og spurte, "Er du glad i meg?" Ja, svarte hun med et stort smil, jenta blei så glad at hun hoppa opp og gav "husmora" en klem.
Videre sa "husmora" Chompo (mitt thai navn) er også glad i deg. Jenta løp videre til meg og gav meg en stor klem og et kyss på kinnet.

Jeg satt der målløs, men smilende fra øret til øret.
Takknemlig over at jeg får være her og oppleve dette.

Etter at dette ble skrevet har den vesle jenta som bodde hos mormoren sin(fordi moren er prostituert), blitt sendt tilbake til moren. Mormoren var sliten og hadde i tillegg fått et annet barnebarn og ta vare på. Den lille jenta har sluttet i barnehagen, og ingen vet riktig hvor hun er.
Vær med å be om at hun skal være på et trygt sted, og at moren tar vare på henne.


Silje Jensen - Haldstudent

Ingen kommentarer: