onsdag, mars 04, 2009

Små gleder blir store


Når man bor i slummen, setter man kanskje pris på dagligdagse ting på en annen måte enn andre. Her en dag på ettermiddagsaktivitetene hadde vi forskjellige formingsaktiviteter som krever at vi vasker opp etter oss. Jeg fikk god hjelp til å vaske av ei flink og vaske-ivrig jente på rundt 6 år. Før vi startet med å vaske fikk jenta lov til å vaske hendene sine med såpe. Hun liker det. Jenta er til vanlig svært skitten, full av lus, går med skitne og slitte klær, men hun elsker å vaske seg når hun får muligheten til det. Noe av det beste jenta vet er å pynte seg og se fin ut. Jenta hjalp meg med å vaske helt til det ikke var mer igjen. Da vi var ferdig takket jeg henne for hjelpa og sa hun hadde vært veldig flink, da spurte hun meg om hun ikke kunne få lov til å vaske hendene sine med såpe en gang til. Jeg gav henne litt såpe i hendene og jenta smilte fra øre til øre. Hun vasket hendene sine så såpen skummet, luktet på den gode lukten, og var veldig fornøyd. Jenta var fornøyd med belønningen hun fikk for å hjelpe meg; å få vaske hendene sine med såpe.

Hilsen Mari Eriksen (Ettåring)

Ingen kommentarer: