lørdag, februar 18, 2012

Historien til Mafia


I dag ble jeg kjent med historien til Mafia, og igjen ble jeg minnet om hvorfor vi driver på med det vi gjør.

Mafia; verdens skjønneste 2 åring, store brune øyne, lange mørke øyenvipper og et smil som får alle til å smelte. Gutten med det spesielle navnet. Hvordan kan du kalle noe så skjønt Mafia? Likefullt så er det det han heter. Til vanlig så er det mormor som henter og bringer i barnehagen og nå vet jeg hvorfor; Moren ruser seg på lim, og når hun ruser seg på lim så blir hun aggresiv. I formiddag så kom hun rusa til Lovsangshjemmet og ville hente gutten i barnehagen. Morener en nydelig ung jente, en du legger merke til. I dag var det ikke det jeg la merke til, men derimot limposen hun holdt foran ansiktet. Lærerenen fortalte meg at dersom de prøver å få henne til å gå igjen, så blir hun veldig sint for hun vil være sammen med gutten sin. Når hun er i den tilstanden så kan vi på Lovsangshjemmet selvfølgelig ikke tillate det. Mormoren har også gitt oss beskjed om å ikke sende gutten hjem med moren. Lærerene lukket døren inn til barnehagen slik at ikke Mafia skulle få øye på moren sin. Jeg synest synd på moren og tenkte jeg skulle gå ut å si noe hyggelig til henne. Jeg gikk bort til henne og spurte om hun savnet gutten, og så fortalte jeg at barnehagen ikke var slutt enda. Hun spurte meg med sint stemme hvem jeg var . Jeg fortalte at jeg var lærer i barnehagen, hun gjentok ordet lærer mange ganger og såg på meg med iskalde øyne. Jeg ble rett og slett litt redd og valgte å gå inn igjen på Lovsangshjemmet. Etter en stund så valgte moren å gå igjen.

Far til Mafia har vi ikke møtt enda, men nå har vi fått vite at han nettop har sluppet ut av fengsel. Han er på samme alder som moren.

De timene Mafia er på Lovsangshjemmet har han det godt og trygt. Her møter han voksne som vil han det beste og som gir han kjærlighet. Her får han mat, drikke og nok hvile.

33 små barn går i Lovsangshjemmets barnehage og 86 litt større barn går i Immanuel daghjem. De aller fleste bor i slummen og veldig mange kommer fra utrygge familier. Foreldrene betaler nesten ingenting for å ha barna i barnehagen og vi er derfor helt avhengig av støtte utenfra for å drive barnehagene våre. Vi trenger sårt flere støttespillere til prosjektet. Har du mulighet til å være med å støtte arbeidet så ta kontakt med Det Norske Misjonsselskap ellere følg linken vår her på denne bloggen.

Ingen kommentarer: