tirsdag, juli 13, 2010

Hverdagen vår


Nå har det gått en stund siden oppstarten av nytt barnehageår, og de nye barna på Lovsangshjemmet har tilpasset seg barnehagehverdagen godt. Lille Mai (på bildet over) er en av våre nye sjarmører. Mye kjekt skjer i løpet av en dag. Her kommer noen bilder fra fredag i forrige uke.

Klokka 9.00 har vi flaggheising hvor vi også synger nasjonalsangen. Vanskelig å stå i fint i ro og synge når en bare er 1-2 år.Etter flaggheising er det gymnastikk og dans til musikk.Klokka 9.30 er det først melkedrikking og så samlingstund.Her er det kruu Nan som leser fra en bok.
I leketiden så deler vi de største barna inn i to grupper, etter alder. På fredag stod sandlek og duplo på programmet.
Det kan bli litt trangt med 10-15 barn i vår lille sandkasse, men de storkoser seg likevel.

Fruktstund.
Vi har så mange flotte nydelige barn...her er en til av de.

Hilsen Anne

2 kommentarer:

Gunnar Gran sa...

Koselig å se hvordan dere har det i barnehagen!

Bjørg Skomsvoll sa...

Det er et fantastisk arbeid dere driver. Sommeren 2008 var jeg på besøk etter at barnehagen var stengt for dagen, men vi møtte barna på fritidsgruppen. Dessuten møgge vi en ferie-arbeider Astrid Nervik som ivrig viste oss rundt. Grunnen at vi kom så sent på ettermiddagen, var at drosjen ikke fant fram.

Jeg synes det er litt spennende med deg, for min far var venn med din bestefar i Oslo, Annar Haug. De var sammen i "Gothåp" bedehus på Alnabru. Far var fadder på din far Arne Haug. Tror de mistet kontakten etterhvert dessverre.

Dessuten har jeg kjent Reidun Myhre fra Stokke, som døde så altfor tidlig i fjor. Hun og min søster jobbet mye med KFUK/M i Stokke.

Jeg var litt lei meg for at jeg ikke traffe deg i Bankok, men du hadde visst permisjon.

Det er lenge siden jeg har vært inne på bloggen din,
men i dag tok jeg meg en tur. Spennende med alle bildene. Jeg synes bare det er fantastisk etter å ha sett omgivelsene rundt barnehagen.

Lykke til videre. Hjertelig hilsen Bjørg Skomsvoll