torsdag, august 26, 2010

Engelskundervisning i Immanuel daghjem

I dag har jeg undervist 6-åringene i Immanuel daghjem i engelsk, og som alltid så var det en kjekk halvtime. Jeg har nå hatt disse barna i engelsk i halvannet år og de er blitt så flinke! Det er veldig motiverende når en ser god framgang. Lærerene i klassene jeg underviser ser også den gode framgangen og underviser selv engelsk når jeg ikke er der. Vi ser tydlig at dersom en mestrer det engelske språket her i Thailand så er mulighetene for en god jobb stor. Derfor fokuserer vi så pass mye på engelsk. For at barna skal bli glade i å lære engelsk så prøver jeg å gjøre undervisningen så kjekk som mulig, med leker og konkuranser. Her kommer noen bilder fra undervisningen i dag. Tema for timen var "klokka", men vi brukte også tid på å repitere forige ukes tema som var "kroppen".
Denne jenta skulle peke på kroppsdelene etterhvert som jeg leste de opp. Dersom hun ikke gjorde det så hjalp jeg henne, til stor latter...
Her legger de papirlapper (med navn på ulike kroppsdeler) oppå rett kroppsdel, også veldig morsomt, spesielt når nese og øyne dekkes med lapper...
På vei ned fra engelskundervisningen gikk jeg forbi musikkrommet. Der hadde Solveig notelære med 5-åringene.

Hilsen Anne

Ingen kommentarer: